بازاریابی را می توان یک روزه یاد گرفت اما تسلط بر اجرای آن یک عمر زمان می خواهد

 

به عنوان مشاور مدیریت و در راستای فعال سازی واحد بازاریابی و فروش کسب و کار شما، مراحل زیر طی می شود.

 

  1. تجزیه و تحلیل بازارو شناخت سازمان

برای تعیین راهبرد و تدوین برنامه بازاریابی، با تجزیه و تحلیل بازار و ارزیابی سازمان شروع می کنیم تا برای رسیدن به اهداف، با استراتژی درست قدم برداریم.

  • بازار تا چه اندازه به محصول ما نیاز دارد؟
  • میزان تقاضا و اندازه بازار محصول ما چقدر است؟
  • محدوده قیمتی مناسب محصول چقدر است؟
  • هزینه کسب مشتری جدید و هزینه توزیع چقدر است؟
  • تقاط قوت و ضعف سازمان ما کجاست؟
  1. طراحی استراتژی بازاریابی (با مدل (STP

STP بهترین مدل استراتژی بازاریابی برای کسب و کارهاست و نیل به بهترین نتایج را با متمرکز کردن منابع سازمانی ممکن می‌کند.

  • بازار خود را بر اساس ویژگی مختلف مشتریان، بخش بندی می کنیم.
  • بخش های ارزش آفرین و سودآور بازار را انتخاب می کنیم.
  • جایگاه متمایز برند خود را در ذهن مشتریان پیدا می کنیم.
  1. طراحی و تدوین برنامه بازاریابی

برای پیاده سازی استراتژی بازاریابی ارزش آفرین، از معروفترین ابزارهای آمیخته بازاریابی استفاده می کنیم تا تمام جوانب را در نظر گرفته باشیم.

  • کدام کالا یا خدمات را، با چه ویژگی هایی عرضه می کنیم.
  • با بررسی شرایط بازار، هزینه های سازمان و ارزش محصول خود، قیمت گذاری می کنیم.
  • محصول را در بهترین کانال عرضه در دسترس مشتریان قرارمی دهیم.
  • تیم فروش را می چینیم و کمپین تبلیغاتی محصول را تدوین می کنیم.
  1. مدیریت ارتباط با مشتریان

امروزه بیش از هر زمان دیگری، بدست آوردن مشتری، حفظ مشتری و ایجاد یک رابطه قوی و عمیق با با مشتری اهمیت پیدا کرده است.

  • بر روی جذب مشتری، حفظ مشتری، و افزایش وفاداری مشتری تمرکز میکنیم.
  • با استفاده از سیستمهای نرم افزاری، این فرایندها را اتوماتیک می کنیم.
  • با تحلیل داده ها، سیستم پشتیبان تصمیم مدیریتی ایجاد میکنیم.

1.تجزیه و تحلیل بازارو شناخت سازمان

برای تعیین راهبرد و تدوین برنامه بازاریابی، با تجزیه و تحلیل بازار و ارزیابی سازمان شروع می کنیم تا برای رسیدن به اهداف، با استراتژی درست قدم برداریم.

  • بازار تا چه اندازه به محصول ما نیاز دارد؟
  • میزان تقاضا و اندازه بازار محصول ما چقدر است؟
  • محدوده قیمتی مناسب محصول چقدر است؟
  • هزینه کسب مشتری جدید و هزینه توزیع چقدر است؟
  • تقاط قوت و ضعف سازمان ما کجاست؟

2. تجزیه و تحلیل بازارو شناخت سازمان

برای تعیین راهبرد و تدوین برنامه بازاریابی، با تجزیه و تحلیل بازار و ارزیابی سازمان شروع می کنیم تا برای رسیدن به اهداف، با استراتژی درست قدم برداریم.

  • بازار تا چه اندازه به محصول ما نیاز دارد؟
  • میزان تقاضا و اندازه بازار محصول ما چقدر است؟
  • محدوده قیمتی مناسب محصول چقدر است؟
  • هزینه کسب مشتری جدید و هزینه توزیع چقدر است؟
  • تقاط قوت و ضعف سازمان ما کجاست؟